
Ebba Lagercrantz - den unga VDn som tog Pändy till över 100 miljoner i omsättning
2025-12-11 | 34 min.
I veckans avsnitt möter vi Ebba Lagercrantz, VD på Pändy – varumärket som på bara några år gått till ett snabbväxande bolag med över 100 miljoner i omsättning. I det här avsnittet pratar vi om Ebbas resa till att bli VD i ung ålder, och hur man leder ett bolag i tillväxt med både mod och tydlig riktning.Vi djupdyker i hur Pändy lyckats växa genom stark digital närvaro, e-handel och kreativa samarbeten, i en bransch där butikshyllan traditionellt varit allt. Ebba delar hur hon bygger team, skalar upp organisationen och hur man utvecklar ett varumärke i en traditionell branch. Vi pratar också om strategi, produktutveckling – och hur man tar ett svenskt varumärke ut i världen. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Felicia Schön - att lyckas som finansprofil & att prata pengar utan prestige
2025-12-04 | 37 min.
Hur bygger man ett personligt varumärke i en bransch som präglas av siffror, regler och tystnadskultur kring pengar? I det här avsnittet möter vi Felicia Schön från Avanza – som hittat sin egen väg i finansvärlden. Hon pratar öppet om resan inom ekonomi till att idag skapa innehåll som hjälper andra få koll. Vi pratar hur man syns i en konservativ bransch, hur det är att kombinera expertroll med kreatörsdriv, och varför hon tror att vi måste prata mer – inte mindre – om pengar.Det här är ett samtal för dig som är nyfiken på ekonomi, innehållsskapande, eller som bara undrar: hur hittar man sin röst i en värld full av mallar? Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Jonna Gustafsson - superentreprenören bakom parfymföretaget ESSNCE
2025-10-16 | 37 min.
Jonna Gustafsson är entreprenören bakom ESSNCE – parfymvarumärket som startade i en källare och på bara två år blivit en viral succé på TikTok, med tusentals lojala kunder och ett community som växer varje dag. I det här avsnittet pratar vi om hur Jonna byggde ett varumärke från grunden, utan investerare eller stora kampanjer – men med tydlig vision, småländsk snålhet och fingertoppskänsla för innehåll.Vi djupdyker i hur ESSNCE jobbar med TikTok idag, hur de testar och skalar contentidéer, och hur Jonna gick från att skapa allt själv till att leda ett kreativt team med samma känsla för varumärket. Vi avslutar med råd till andra som vill bygga bolag – och en ärlig inblick i vad som faktiskt krävs för att lyckas på riktigt. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Agnes Andersson - managern som bygger kreatörer till varumärken
2025-10-09 | 54 min.
Agnes Andersson är grundaren bakom Built by Influence – byrån som vuxit till att bli en av de mest tongivande rösterna inom influencer management i Sverige.I det här avsnittet pratar vi om varför så många kreatörer går med på dåliga deals, hur branschen behöver bli mer transparent, och hur Agnes hjälper sina profiler att bygga bolag, inte bara följarantal.Vi djupdyker också i den nya modellen Rise Club, hur man skalar ett kreativt varumärke och vad som egentligen krävs för att gå från populär till långsiktigt relevant.Ett måste för dig som är kreatör, kommunikatör eller bara vill förstå framtidens mediebransch bättre. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Christian Skogsgårdh - att skapa ett vinnande intervjukoncept & virala videos på TikTok
2024-6-26 | 35 min.
I veckans avsnitt av Top of Mind Podcast möter jag Christian Skogsgårdh, även mer känd som TikTok-Chrille. Christian tar oss med på sin resa på TikTok och hur han skapat ett viralt koncept som en stor mängd kreatörer idag inspireras av. Vi pratar om hans kreativa process och journalistiska bakgrund legat grund för hans vinnande content på TikTok. Christian delar även med sig av de bästa intervjuer han gjort på stan, hur en inspelning går till och sakerna som ibland gått fel.Följ podden på TikTok: https://www.tiktok.com/@topofmind.podcastFölj podden på Instagram: https://www.instagram.com/topofmind_podcast/ Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.



Top of Mind