
Mys, sociala klubbar och maximalism
2025-12-12 | 27 min.
I veckans avsnitt: ✔ Intervju med Johanna Göransson, livsstils- och konsumtionsexpert på Ungdomsbarometern, om deras senaste trendrapport. ✔ Därför tror unga att fenomen som ”cozy rebellion”, ”blue collar-comeback” och maximalism kommer att prägla 2026. ✔ Så kan varumärken förstå de underliggande behoven – och bli relevanta i ungdomskulturen. ✔ Så rimmar ”third spaces” med gen Z:s och gen alphas förkärlek till gemenskap inom satta ramar.Medverkande: Amanda Törner och Johanna Göransson. Producent: Julia Siwertz. Ansvarig utgivare: Andreas Rågsjö Thorell.

En julberättelse från en pr-byråfest
2025-12-05 | 27 min.
I veckans avsnitt:✔ Känslorna kring en dålig bildsättning från Resumés sida – och redaktionens tankar om kritiken. ✔ Inflation i varumärkens användning av begreppet ”ikoniskt”. ✔ En julberättelse från en byråfest. ✔ Borde Resumés nya tagline vara ”Textreklam”? Medverkande: Amanda Törner och Andreas Rågsjö Thorell.

Bimbouniversitetet
2025-11-28 | 34 min.
I veckans avsnitt: ✔ Därför vill alla plötsligt vara intellektuella. ✔ Uppmaningen till varumärken: Rädda Hötorgets tunnelbanestation. ✔ The Guardians granskning av Free birth-rörelsen visar riskerna i att influencers blir experter. Medverkande: Amanda Törner, Alicia Price och Samuel Eriksson.

Ani Jewels var knappast först med Cartier-dupes
2025-11-21 | 43 min.
I veckans avsnitt: ✔ Därför kan Årets julklapp vara en god nyhet i kampen mot kreativitetskrisen. ✔ Vi gör ett AI-gräv om en av årets Gaseller: klockvarumärket Mockberg. ✔ Varför ifrågasätter inte journalister företagens dupestrategi? ✔ Sparpsykologen Niklas Laninge avslöjar psykologiska marknadsföringsknep vi utsätts för inför Black Friday. Medverkande: Amanda Törner, Andreas Rågsjö Thorell och Niklas Laninge.

Hög tid att omfamna AI-skräck
2025-11-14 | 44 min.
I veckans avsnitt: ✔ Efteranalys av årets Halloween: Dags att omfamna de kreativa möjligheterna med AI-skräck. ✔ Granskning från Sky News visar hur högerinnehåll premieras på sociala medier. ✔ Insikter från expats om hur kreativitet påverkas av svensk konsensuskultur och platta hierarkier. ✔ Därför ligger ondskan inte i algoritmerna – utan i oss. Medverkande: Amanda Törner, Alicia Price och Billy Andersson.



Resumé Debrief