Hur går det egentligen till bakom ett influencer-event? Louise berättar om planeringen med sina events och vi pratar om hur influencers kan bli mer än bara profiler – kanske till och med strategiska rådgivare. Det blir community-snack, poddtankar och lite rån på förskolans avslutning.
--------
43:44
6. Så bygger du lojalitet online och senaste nytt från Spotify
Den här veckan djupdyker vi i community management – varför det är avgörande för både influencers och företag, och hur kommentarerna blivit en egen valuta. Vi snackar också om Spotifys nya AI-funktioner, videosatsning och kampen om att bli the content-plattform.Dessutom: skrytångest, beautyprodukter som faktiskt levererar, lanseringsnerver och vad som händer när idéerna går snabbare än verkligheten. Ett avsnitt om relationer – både till varandra, till följarna och till algoritmerna.
--------
58:41
5. Googles nyheter, AI och TOTEME på TikTok
Louise har varit i Kalifornien med Google I/O. Hur är det att få se Googles hemliga prototyper innan världen? Vad säger AI:n när den får analysera en plastblomma? Och varför känns det plötsligt som att alla amerikanska kreatörer är små produktionsbolag i sig själva? Louise reflekterar över skillnaden mellan kreatörslivet i Sverige och USA, medan Hanaw drar en dragning för hur TOTEMEs TikTok borde se ut. Snack om framtidens sök, AI-agenter, röststyrda butlers, och varför det är dags att tänka om när det gäller TikTok.
--------
54:35
4. Event-ångest, engagerande content och gen Z
Hur hamnade vi i en tid där ”klicka här” skrämmer bort en hel generation, men 💀 betyder att något är kul? Vi pratar om generationsskiftet mellan millennials och Gen Z – i kommunikation, marknadsföring och vardagsliv. Hanaw har blivit roastad av en yngre förmåga och Louise har utvecklat starka känslor för porslinsfat. Ett smått bubbligt avsnitt, både i ton och innehåll.
--------
1:00:16
3. Hanaw vill inte vara influencer och Louise behöver jobba smartare
I veckans avsnitt av Lost in Communication snackar vi om identitet, influencertiteln (vem bär den med stolthet – och vem springer ifrån den?), varför Lou flyttat sitt nyhetsbrev till Substack och hur mycket pengar hudvårdsbranschen egentligen vill att vi bränner. Dessutom: Met-galan, livets existentiella vändningar och ett episkt hus i Strängnäs med leopardmönster och påfåglar. Fullt ös, medvetslös.
Lost in Communication är podden där vi, Hanaw Rashid och Louise Lundberg, dyker ner allt som är digital kommunikation, egenföretagande och intressanta saker vi sett online. Följ med behind-the-scenes och få en personlig inblick, insikter och trendspaningarhttps://instagram.com/letthegirlgohomehttps://instagram.com/loulundberg_