Vi hästmänniskor är fantastiska på att ta hand om våra hästar.
Vi planerar hovslagare, veterinärbesök, träningar, foder, täcken och allt annat som hör hästlivet till. Vi ser när hästen behöver hjälp, återhämtning eller stöd.
Men hur ofta stannar vi upp och funderar över oss själva?
I det här soloavsnittet pratar jag om något som jag ser om och om igen hos hästmänniskor jag möter – både i mitt arbete och i vardagen.
Många säger att de inte har tid.
De väntar på att det ska bli lugnare.
De tänker att de ska ta tag i det där sen.
Men tänk om det inte bara handlar om tid?
Tänk om det också handlar om energi.
Om återhämtning.
Om att vi ibland har vant oss vid att köra på lite för länge.
Det här är också något jag själv har funderat mycket över genom åren. För jag har varit där. Men idag ser jag annorlunda på det.
I det här avsnittet delar jag tankar och reflektioner kring varför det viktigaste i livet så ofta hamnar längst ner på att-göra-listan, varför det där lugnare-läget sällan kommer av sig självt och hur vi kan börja ställa oss frågan:
Är det här hållbart?
Om du någon gång har tänkt:
✨ "Jag ska bara..."
✨ "Efter sommaren blir det lugnare..."
✨ "Jag tar det sen..."
✨ "Jag är bara lite trött just nu..."
då tror jag att det här avsnittet är för dig.
💛 Vill du fortsätta reflektera kring ditt eget häst- och vardagsliv?
Gör gärna vårt kostnadsfria quiz:
👉 https://reset-retreat.webbas.se/quizforhastmanniskan
💛 För dig och din häst
Ladda ner mina kostnadsfria guider:
🌿 Lymfguiden – för dig
https://coachmarie.myflodesk.com/lymfguiden
🐴 Hästens lymfsystem
https://coachmarie.myflodesk.com/guidehastenslymfsystem
⚖️ Balans i livet
https://coachmarie.myflodesk.com/balansilivet
📌 Här hittar du mig
🌐 https://mariewolter.com
📧
[email protected]📷 Instagram
https://instagram.com/stallwolter
📱 Facebook
https://facebook.com/stallwolter
🔔 Tycker du om podden?
Följ gärna Stall Wolter med gäster, dela avsnittet vidare och lämna gärna en recension ⭐️
Varm kram & Glad midsommar!
Marie 💛