Powered by RND
PoddsändningarNyheterPublicistpodden

Publicistpodden

Sveriges Tidskrifter
Publicistpodden
Senaste avsnittet

Tillgängliga avsnitt

5 resultat 197
  • 197. Statsepidemiologens suveräna spinn
    I säsongens första avsnitt snackar vi upprop, nya mediesatsningar och statsrådens AI-kunskaper. Och så Magnus Gissléns imponerande hämnd förstås. I det 197:e avsnittet av Publicistpodden har programledare Jonas Nordling fullt hus i studion: Yasmine Winberg, chefredaktör och utgivare för Resumé Linnéa Kihlström,  chefredaktör och utgivare förDagens Media James Savage, publisher på The Local, samt ordförande för Sveriges Tidskrifter och Utgivarna På agendan denna gång stod bland annat: Ebba Buschs ursäkt Effekten för medierna av de nya AI-översikterna Magda Gads upprop/nya mediesatsning Mediebolagens fortsatta kräftgång Magnus Gissléns mediestrategi  Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges Tidskrifter. Ansvarig utgivare är Kerstin Neld.
    --------  
    46:17
  • 196. Seriemördare på scen
    I säsongsfinalen slår vi på stort och spelar in live! Och dessutom har vi fördubblat panelen!  I det 196:e avsnittet av Publicistpodden samlar programledare Jonas Nordling en extra stor panel: Yasmine Winberg, chefredaktör och utgivare för Resumé och Dagens Media. Viveka Hansson, programdirektör på tv4 och vice ordförande i Utgivarna, Thomas Mattsson, senior advisor Bonnier News och vice ordförande i Utgivarna, Och Kalle Sandhammar, vd för UR och styrelseledamot i Utgivarna Avsnittet spelades in på Mediescenen i Almedalen och på agendan denna gång stod bland annat: Clark Olofsson Metas brister Horisonts AI-verktyg EFN v/s DI Döden för distansarbetet PM Nilsson v/s Björn Wiman Den förändrade rollen för chefredaktörer Panelens favoritmagasin på stranden Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges Tidskrifter. Ansvarig utgivare är Kerstin Neld.
    --------  
    52:42
  • 195. En krigsförklaring mot Dagens Industri
    Attackerna mot SVT, EFNs värvningar och Aller medias resebyrå. Detta och mycket mer avhandlas i nya avsnittet. I det 195:e avsnittet av Publicistpodden samlar programledare Jonas Nordling åter sin panel: Yasmine Winberg, chefredaktör och utgivare för Resumé och Dagens Media. James Savage, publisher på The Local och ordförande för Utgivarna och Sveriges Tidskrifter. På agendan denna gång stod bland annat: Angreppen mot SVT EFNs värvning av DI:s nyhetschef Mama släpper print OK-förlaget skrotar titlar Aller Medias satsning på svenska resebranschen Marknadsföringen av prinsessan Madeleines hudvård Next Gen Board Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges Tidskrifter.  Kontakt: [email protected]. Ansvarig utgivare är Kerstin Neld.
    --------  
    43:35
  • 194. Socialstyrelsen rekommenderar 6-8 blålänkar om dagen
    Hur ska branschen hantera trafikraset från Google? Bör PS-cheferna sluta larma? Och får vi någonsin veta sanningen om Joakim Medins frisläppande? I det 194:e avsnittet av Publicistpodden samlar programledare Jonas Nordling åter sin panel: Yasmine Winberg, chefredaktör och utgivare för Resumé och Dagens Media. James Savage, publisher på The Local och ordförande för Utgivarna och Sveriges Tidskrifter. På agendan denna gång stod bland annat: Joakim Medins frigivande Tidöpartiernas plan för Public Service Så påverkar Googles nya AI-söktjänst mediebranschen Expressens skrotar featureavdelning Sverige och EU finansierar amerikansk media Extern v/s intern diskussion kring utgivningsbeslut Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges Tidskrifter. Ansvarig utgivare är Kerstin Neld.
    --------  
    44:24
  • 193. Prins Daniel – Papperstidningens beskyddare
    Vilka fler kontaktade Måns Zelmerlövs PR-konsult? Vad ser Handelsbanken i papperstidningen? Varför byter Schibsted namn? Stora frågor avhandlas i detta avsnitt. I det 193:e avsnittet av Publicistpodden samlar programledare Jonas Nordling åter sin panel: Yasmine Winberg, chefredaktör och utgivare för Resumé och Dagens Media. James Savage, publisher på The Local och ordförande för Utgivarna och Sveriges Tidskrifter. På agendan denna gång stod bland annat: Läget för Joakim Medin Måns Zelmerlövs planterade intervju Schibsteds ”nya” namn Fackförbundet Akavia lägger ned sin tidning Sanningen bakom EFNs papperssatsning Kvartals nye delägare Googles kräftgång och döden för SEO Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges Tidskrifter. Ansvarig utgivare är Kerstin Neld.
    --------  
    48:33

Fler podcasts i Nyheter

Om Publicistpodden

Publicistpodden erbjuder aktuella inblickar från tidskriftsvärlden och andra medieområden. Podden riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort. Tanken är att lyssnaren ska få en initierad inblick i de hetaste branschfrågorna.
Podcast-webbplats

Lyssna på Publicistpodden, Babels Torn och många andra poddar från världens alla hörn med radio.se-appen

Hämta den kostnadsfria radio.se-appen

  • Bokmärk stationer och podcasts
  • Strömma via Wi-Fi eller Bluetooth
  • Stödjer Carplay & Android Auto
  • Många andra appfunktioner
Sociala nätverk
v7.23.3 | © 2007-2025 radio.de GmbH
Generated: 8/28/2025 - 11:25:05 PM