Powered by RND
PoddsändningarNäringslivSmarketingpodden - Growth by Smarketing

Smarketingpodden - Growth by Smarketing

Smarketingpodden
Smarketingpodden - Growth by Smarketing
Senaste avsnittet

Tillgängliga avsnitt

5 resultat 98
  • Avsnitt 98 - Så visar du marknads värde för ekonomichefen
    Trött på att ekonomichefen inte förstår marknadsföringens värde? Då är det här avsnittet för dig! Programledare Niloo Lopez visar hur du går från att rapportera likes och visningar till att bevisa affärsnytta med pipeline och intäkter. Lär dig tala CFO:ns språk, skapa trovärdig rapportering och visa varför marknadföring är avgörande för företagets tillväxt – och hur det kan ge dig en större budget nästa år.
    --------  
    21:46
  • Avsnitt 97 - Funneln är död – eller?
    I detta soloavsnitt reder Niloo Lopez ut myten om att marknadsföringstratten – the funnel – skulle vara död. Hon visar istället varför funneln fortfarande har en självklar plats, men inte som ett facit för hur kunder köper, utan som ett ramverk för att strukturera arbetet. Niloo delar insikter från profiler som Chris Walker och B2B Institute, och lyfter fram begreppet dark funnels – alla de osynliga aktiviteter som påverkar köpbeslut men inte går att mäta. Hon går även igenom tre vanliga funnelmodeller och förklarar hur de kan användas smart i B2B-marknadsföring.
    --------  
    25:35
  • Avsnitt 96 - Ensam på marknad i en startup – så prioriterar och skapar du effekt med små resurser
    Att vara ensam på marknadsavdelningen i en växande startup kräver både fokus och smarta arbetssätt. I detta avsnitt gästas podden av Marie Rydbrink, Head of Marketing på vloxq CPQ, som berättar om hur hon lyckas prioritera rätt och skapa resultat med begränsade resurser. Marie delar även hur ”impact per hour”-principen, tydlig intern kommunikation och återanvändning av content gör stor skillnad. Vi får också höra hur hon använder kundfeedback och nära samarbete med sälj för att skapa innehåll som träffar målgruppen på riktigt och bygger varumärkets ambassadörer. Ett inspirerande samtal för alla marknadsförare som vill nå mer med mindre. Programledare är som vanligt Niloo Lopez, VD och grundare av Smarkify.
    --------  
    40:22
  • Avsnitt 95 - Semester och paus kan vara din bästa tillväxtstrategi inom sälj & marknad
    I det här soloavsnittet pratar Niloo Lopez om något som ofta underskattas i vår snabba affärsvärld, nämligen återhämtningens roll i att nå höstens tuffa tillväxtmål. Hon tipsar om hur du kan använda sommaren som en medveten investering i din kapacitet inför hösten, istället för bara en flykt från jobbet. Du får insikter från hjärnforskning, bland annat från Anders Hansen & Torkel Klingberg samt konkreta tips på hur du kan använda sommaren till att reflektera, stärka ditt fokus och ladda upp inför Q3 och Q4. Det är inte de som jobbar mest som presterar bäst, utan de som vågar pausa. Ett avsnitt för dig som vill prestera hållbart över tid, inte bara hårt under en kort period.
    --------  
    18:13
  • Avsnitt 94 - Så laddar sälj & marknad för en grym höst – redan innan semestern
    Är juni verkligen säljdödens tid eller är det tvärtom nu du har chansen att både stänga affärer och bygga upp ditt försprång inför hösten? I det här soloavsnittet guidar Niloo Lopez dig igenom hur sälj och marknad kan maximera effekten inför semestern och skapa rätt förutsättningar för en riktigt stark start på hösten. Du får konkreta tips på hur du prioriterar rätt och gör juni till en strategiskt viktig månad. Du får också inspiration till att hitta motivationen i ett affärsklimat där folk mentalt redan tagit semester. Oavsett om du jobbar inom marknad, sälj eller sitter i ledningsgruppen så är det här avsnittet är för dig som vill använda tiden smartare än konkurrenterna.
    --------  
    19:42

Fler podcasts i Näringsliv

Om Smarketingpodden - Growth by Smarketing

Smarketingpodden är en inspirations-podd för dig som delar vår passion för modern försäljning och marknadsföring. Att få sälj och marknad att jobba som ett team, med fokus på en enda sak; kunden! Vi vill inspirera dig till att sätta en sälj- och marknadskultur i väggarna. Varför? För vi vet att det skapar en grym tillväxtkraft! Vi kallar det ”Growth by Smarketing”. Tillsammans med våra gäster i podden har vi över 100 års erfarenhet inom försäljning och marknadsföring. Och konceptet för podden är enkel: du frågar och vi svarar! Vi vill dela med oss av all vår kunskap och inspirera fler till att köra smarketing fullt ut. För att vi vet att det kommer att leda till en mer lönsam och långsiktigt tillväxtresa. Vad väntar du på - fråga på!
Podcast-webbplats

Lyssna på Smarketingpodden - Growth by Smarketing, Börsens Finest och många andra poddar från världens alla hörn med radio.se-appen

Hämta den kostnadsfria radio.se-appen

  • Bokmärk stationer och podcasts
  • Strömma via Wi-Fi eller Bluetooth
  • Stödjer Carplay & Android Auto
  • Många andra appfunktioner
Sociala nätverk
v7.23.9 | © 2007-2025 radio.de GmbH
Generated: 9/16/2025 - 11:27:28 AM