Eksem blev starten på GetTested; Patrik Johanssons resa till 40 Mkr utan riskkapital
I detta avsnitt av Ehandelsnack gästas Christofer Grafström och Sebastian Nilsson av Patrik Johansson, grundare av GetTested; det digitala hälsobolaget som vuxit från en personlig hälsoresa till en internationell e-handelsverksamhet med över 40 miljoner i omsättning och lönsamhet från start!Patrik delar med sig av hur frustrationen över egenvård och bristande svar från vården blev startskottet för ett bolag som idag erbjuder över 200 avancerade tester, används i 65 länder och har AI som en integrerad del av både kundupplevelse och produktutveckling.Vi pratar om hur GetTested byggde sin egen tekniska plattform, exekverade snabbt utan externt kapital, och vad som krävs för att skala globalt utan att tumma på kvaliteten.Lyssna på ett insiktsfullt avsnitt om entreprenörskap, innovation och hur ett tydligt syfte kan bli en konkurrensfördel i e-handeln!
--------
1:15:15
--------
1:15:15
Den Underskattade Nyckelrollen i Svensk Handel: E-handelschefer bakom Strategierna | Dr Patrik Stoopendahl
Vad gör egentligen en e-handelschef? Och varför har rollen blivit en av de mest avgörande i svensk detaljhandel? I det här avsnittet gästas Ehandelsnack av forskaren och tidigare konsulten Dr Patrik Stoopendahl, som tillsammans med kollegor har genomfört en av de första djupgående studierna om e-handelschefers verklighet.Tillsammans med Christofer Grafström och Sebastian Nilsson dyker Patrik ner i de osynliga strukturerna, de operativa utmaningarna, tekniska besluten och de krav som ställs på dagens e-handelschefer. Det handlar om en roll i ständig rörelse; mellan strategi, kundförståelse, systemintegration och ledarskap.Vill du förstå hur framtidens handel formas? Då får du inte missa det här samtalet!Lyssna nu och få nya perspektiv på en roll som förtjänar mer uppmärksamhet!
--------
1:22:26
--------
1:22:26
Make CRM & Margins Sexy Again; Lönsamhet, tillväxt och AI i framtidens e-handel | Jonas Angelöv
I det här avsnittet av Ehandelssnack gästas vi av Jonas Angelöv; interim CTO, tech lead och e-handelsstrateg med erfarenhet från bolag som Mini Rodini, Babyshop Group och Stronger.Tillsammans med Christofer Grafström och Sebastian Nilsson djupdyker Jonas i vad som faktiskt krävs för att bygga en hållbar, lönsam och konkurrenskraftig e-handel, från grundläggande marginalförståelse (GM1, GM2, GM3) till automatisering, CRM, techval och positionering.Vi pratar även om AI:s roll i framtidens kundresor, vad som skiljer varumärkesdriven e-handel från återförsäljar-modeller liksom varför det är hög tid att göra CRM och marginaler sexiga igen.Lyssna på ett avsnitt fullt av konkreta lärdomar, framtidsspaningar och sylvass e-handelsanalys!Tryck på play, det här vill du inte missa!
--------
1:18:37
--------
1:18:37
KICKS Beauty Talks: Över 200 000 Medlemmar & Ger 120 % Merförsäljning | Carl-Johan Claesson
Hur bygger man lojalitet bortom poäng och rabattkoder?I det här avsnittet av Ehandelssnack gästas Christofer Grafström och Sebastian Nilsson av CJ från Kicks; en pionjär inom community-driven lojalitet!Vi pratar om hur Kicks Beauty Talks har vuxit till över 200 000 medlemmar, hur det lett till en 120 % ökad försäljning och varför emotionell lojalitet är nyckeln till framtidens kundrelationer.CJ bjuder på insikter från sina 12 år inom CRM, lojalitetsprogram och community management samt förklarar varför han hellre pratar om "fans" än "kunder".🎧 Lyssna och lär hur Kicks arbetar med:CRM som strategisk tillväxtmotorSkillnaden mellan transaktionell och emotionell lojalitetVad som krävs för att bygga ett community som faktiskt levererar på sista radenMissa inte detta otroliga avsnitt!
--------
1:17:30
--------
1:17:30
Nära Konkurs med 25 Mkr i Förlust – Så Vände Flowlife till Lönsamhet & Tillväxt | Lucas Wasniewski
Hur tar man sig ur en nära konkurs? Hör Lucas Wasniewski berätta om Flowlifes erfarenheter och lärdommar! I veckans avsnitt av Ehandelsnack gästas Christofer Grafström och Sebastian Nilsson av Lucas Wasniewski, vd och medgrundare av Flowlife – det svenska bolaget som gått från massagekuddar till att bli ett globalt varumärke inom Recovery Tech.Lucas delar med sig av Flowlifes tidiga dagar, turn-arounden efter 2022, och hur de jobbat med allt från atleter i världsklass till “worker-preneurs” som vill prestera bättre i vardagen. Vi pratar om branding, produktutveckling, internationell expansion – och varför återhämtning är framtidens konkurrensfördel.En inspirerande och transparent inblick i hur man bygger både bolag, varumärke – och ett hållbart entreprenörskap.Lyssna NU för att ta del av erfarenheter du inte hittar i en marknadsplan!
Hej och välkommen till Ehandelsnack!
I den här podcasten kommer vi att diskutera allt som rör e-handel. Vi vill ta upp aktuella trender, nya teknologier och många andra ämnen.
Vi kommer också bjuda in spännande gäster som delar med sig av sina erfarenheter och insikter från e-handelsbranschen. Vi tror att det här kommer att vara en värdefull resurs för alla som är intresserade av e-handel, från små företagare till etablerade e-handelsjättar. Så häng med oss när vi utforskar den spännande världen av e-handel i Ehandelsnack.